Katolickie Liceum Ogólnokształcące istnieje od 2002 roku.
Czym wyróżnia się na tle innych mławskich liceów?
Normalna szkoła
Katolickie Liceum Ogólnokształcące to szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej. Nie jest to szkoła "prywatna". Jest wprawdzie prowadzona przez osobę niepaństwową (w tym wypadku - przez Akademię Rozwoju Wiedzy i Umiejętności), ale realizuje programy obowiązujące we wszystkich szkołach państwowych, zatrudnia nauczycieli z odpowiednimi kwalifikacjami, ocenia według zasad przyjętych w innych szkołach, wystawia normalne świadectwa i - wreszcie - kończy się normalną maturą.
Szkoła inna niż wszystkie
Klasy w KLO nie są profilowane! Każdy uczeń realizuje - w zasadzie - taki profil, jaki sam sobie wybierze składając podanie o przyjęcie do szkoły.
Po pierwszych dwóch miesiącach nauki, po testach klasówkach i sprawdzianach Rada Pedagogiczna sprawdza, czy wybrany przez ucznia profil jest dla niego odpowiedni. Niekiedy nauczyciele proponują uczniom wybór innych przedmiotów do nauki na poziomie rozszerzonym.
Nasz system umożliwia zmianę profilu kształcenia
w trakcie nauki! W szkole, gdzie
profil ustalony jest dla całej klasy,
bardzo trudno przejść
uczniowi do innej, bo brak
miejsc, bo inne j?zyki obce, itd.
Krótko mówiąc, KLO to - po prostu - inny pomysł na
szkołę.
Do matury bez korepetycji
Klasy w KLO nie przekraczają liczby 18 osób. Ale od samego początku każdy uczy się każdego przedmiotu albo na poziomie rozszerzonym albo na poziomie podstawowym. Poziom rozszerzony realizują tylko zainteresowani uczniowie, którzy tworzą kilkuosobową grupę (od dwóch, trzech do siedmiu, ośmiu osób). Pozostali realizują poziom podstawowy z przedmiotu. Korepetycje są w szkole zabronione!
W system szkoły wpisana jest zasada, że nauczyciel musi znaleźć dla ucznia czas na lekcji albo po południu lub w sobotę, w ferie...
Nie ma "zmiłuj..."
KLO jest niewielką szkołą. Nasi uczniowie nie są aniołkami, ale nie ma tu mowy o narkotykach lub paleniu papierosów. Zdarzyło się, że poprosiliśmy o opuszczenie szkoły kilku uczniów, którzy naruszyli swoim zachowaniem prawo szkolne lub innych, którzy - po prostu - nie chcieli się uczyć...
Nauka dla wszystkich
Od początku unikaliśmy opinii, że w naszych szkołach mogą uczyć się tylko najzamożniejsi. Co roku przeznaczamy kilkadziesiąt tysięcy złotych na stypendia dla uzdolnionej i niezamożnej młodzieży. Taką pomocą objęliśmy znaczną część naszych uczniów. Niektórzy z nich otrzymują stypendium na pokrycie całego czesnego, inni - kilkadziesiąt złotych miesięcznie, co i tak daje kwotę paru tysięcy złotych w ciągu trzech lat nauki.
Nauczyciele
Niemal wszyscy, którzy realizują program rozszerzony to nauczyciele dyplomowani, znani w Mławie i szanowani. Wszyscy mają już przeważnie jakieś doświadczenie zawodowe, ale chcą jeszcze ambitnie pracować. Lubią swój zawód.
Nawet najlepsza szkoła
nie zagwarantuje dobrego wykształcenia
i rzetelnego wychowania dziecka
bez systematycznej i autentycznej
współpracy nauczycieli
i wychowawców z rodzicami.
Wyniki w nauce związane są z
frekwencją.
Wywiadówka
twarzą w twarz
W Katolickim Liceum Ogólnokształcącym pierwsze spotkanie
w roku szkolnym jest
dla wszystkich rodziców. Następne trzy odbywają się już
tylko indywidualne z wychowawcą i z nauczycielami
przedmiotów.
Przekonaliśmy się jednak, że
jednym z najważniejszych warunków skuteczności wychowawczych
oddziaływań jest
dobry przepływ informacji
między szkołą i rodziną.
Dlatego też w grudniu 2007
roku wdrożyliśmy w naszej
szkole najnowocześniejsze narzędzie profilaktyczne wspomagające realizację funkcji wychowawczej
szkoły, czyli SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
I POSTĘPÓW
W NAUCE.
Zapewnia on bieżący dostęp
do dokładnych informacji na temat
frekwencji i postępów w
nauce dziecka, a także umożliwia
stały kontakt ze wszystkimi
nauczycielami.
Informacja szybka,
pewna i pełna
Aby uzyskać dostęp do danych
dziecka, wystarczy otworzyć stronę internetową
www.dziennik.librus.pl i wpisać
hasło. Każdy rodzic o ka?dej porze
dnia i nocy może w Internecie
(www.dziennik.librus.pl)
uzyskać informację o nieobecności dziecka na lekcji, o spóźnieniu,
braku pracy domowej oraz
szczegółową informację o ocenach:
kiedy została wystawiona,
przez kogo, za co itd. Może
też uzyskiwać takie powiadomienia
na telefon komórkowy,
nawet kilka razy w ciągu dnia.
Sami uczniowie nie są entuzjastami
tego systemu. Ale przecież nie kontrolujemy ich
w zakresie większym, niż w
innych szkołach. Staramy się
jednak dostarczyć rodzicom
bieżącej, pełnej i pewnej informacji
o ich dziecku.
|